woensdag 16 oktober 2013

Hozen, herfstluchten en uitgeholde pompoenen.

Dinsdag 15 oktober. 
De bootjes stonden door de regenval behoorlijk vol water, Nico gebruikte de pomp, wij het gele 'hoosbakje'. 
Op weg naar de akker zie ik spectaculaire wolkenluchten, zo van een schilderij geplukt.

Op de kerf aangekomen zien we dat we de extra kisten niet mee hadden hoeven nemen; De laatste pompoenen die geoogst moesten worden liggen er zielig en uitgehold bij......Het is een beetje een macaber gezicht. 
Wie heeft dat gedaan ? De een denkt een meerkoet, de ander denkt dat het ratjes zijn, het lijkt ze wel om de zaden te gaan. Het is allemaal geen ramp, we hebben de meeste pompoenen op tijd van het land gehaald en die liggen veilig in de schuur bij Nico. 




Hozen.


Gezicht op de Kerf vanaf het Poddedel.



Knibbel knabbel knoentje......


Het lof is bijna helemaal afgestorven, hier liggen nog een paar muskaat pompoenen en vliesloze zaadpompoenen.


Ik vind ze nog steeds mooi.



Daar komt Nico aangevaren en nu pas zie ik dat Bas me iets duidelijk probeert te maken.


Heel fashionable op de akker met oranje peentjes en bijpassende muts ; ) 


Varend tussen de akkers door zie ik heel veel moois.






De lucht dreigde, maar we hielden het droog !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klik hier om een reactie te plaatsen, wij lezen ze graag !