maandag 21 september 2015

Regen, een filmploeg, quinoa 
en een schrale pompoenenoogst.... 
 18,25,27 augustus
1,3,8,10,17 september 

Het was een enerverende tijd de afgelopen weken; Er kwam een fotograaf van het blad Home & Garden langs en op 3 september was er een filmploeg van de KRO/NCRV.....

Dat was wel even wennen; Twee keer hetzelfde moeten vertellen over een courgette, omdat ik het de eerste keer bukkend naar de camera deed ( bij wijze van..; ) en of ik eerst wilde aanwijzen welke biet ik nu wilde gaan rooien, zodat het goed op camera kwam.
 Maar ik heb ook ontzettend gelachen; al varend met ons bootje werd ik geintervieuwd door de regisseur, terwijl de jongen van het geluid op het dak lag met de cameraman bijna op mijn schoot. Toen we aankwamen bij het landje en we ons voorbereid hadden op het aanleggen ( dat dat goed op film zou komen) begon het keihard te regenen.
Ik wist niet dat er zoveel mannen onder het dakje van ons bootje pasten ! 
Zodra de foto's in Home & Garden te zien zijn en ons filmavontuur bij het nieuwe programma 'Binnenste Buiten', dan laat ik het weten !

Bootje Tor en de Kerf.


Pa plant de Martagonlelies.

Wat een natte maand....
Gezellig schuilen ! Waar zijn de stroopwafels ?






Nico verzameld leliezaad.
Leliezaadjes.
Het nieuwe landje met lelies en beregeningsbuizen.


één van de drie pompoenen die we hebben kunnen oogsten...

Helaas geen goede oogst dit jaar...we hebben voorgezaaid en die plantjes uitgeplant in een erg droge periode. Vervolgens is er een storm overheen gegaan en zijn veel plantjes geknakt...soms zit het mee, soms zit het tegen.

En dan heb je ook nog allerlei beestjes die van pompoenen houden...

Tja, eet hem dan maar helemaal op !


De Quinoa gaat best goed !


Mooie dikke trossen.

Andijvie !

Bloeiende aardpeer.



Dahlia's

Verzameld zaad voor de workshop Zaadbommen maken.
Dagoogst: tijm, korander, courgette, salie, dragon, bieslook, dille een verdwaalde ui en een fazantenveer.

Er is een geranium die mijn naam draagt: Sweet Heidi

Dit noemen ze 'armeluis- orchidee' Tricyrtus.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klik hier om een reactie te plaatsen, wij lezen ze graag !